همه چیز در مورد watchOS 6 اپل 

همه‌ی مدل‌های ساعت اپل، از سیستم‌عامل موسوم به watchOS استفاده می‌کنند. WatchOS6، که جدیدترین نسخه‌ی WatchOS است، روی مدل‌های سری 5 نصب می‌شود. WatchOS6 که در سپتامبر 2019 ارائه شد، یک اپ استور منحصربه‌فرد را که مختص ساعت است معرفی کرده است و شما می‌توانید بدون آیفون، اپ های ساعت اپل را از آن انتخاب کنید.


 در مقاله ی قبلی به طراحی اپل واچ سری 5 پرداختیم، حال میخواهیم به معرفی سیستم عامل ساعت هوشمند اپل بپردازیم.

 چندین فیس جدید از ساعت وجود دارند که شامل Meridian, Modular Compact, Solar Dial, California, Gradient, Numerals Mono, و Numerals Duo هستند و هر یک دارای ظاهر منحصربه‌فرد می‌باشند.
 
 اپ یا برنامه‌ی نویز برای اندازه‌گیری سطح نویز و سروصدای محیط اطراف استفاده شده و درزمانی که صدای نویز آن قدر بالا باشد که به شنوایی آسیب برساند به شما اخطار می‌دهد. همچنین یک برنامه‌ی ردیابی سایکل ترکینگ  وجود دارد که به زنان امکان واردکردن داده‌های چرخه‌ی قاعدگی برای پایش و ردیابی دوره‌ی پریود و باروری را می‌دهد.
 
 همچنین، چندین گزینه‌ی برنامه‌های جدید ازجمله کتاب‌های صوتی، ماشین‌حساب و ضبط صدا یا وویس مموس و نیز سنجش سطح دسیبل، قدرت سیگنال موبایل، جهت (استفاده از ویژگی قطب نمای جدید) و احتمال وقوع باران وجود دارد. برنامه‌ی ضبط صدا به شما امکان ضبط صدا را می‌دهد، درحالی‌که برنامه‌ی کتاب‌های صوتی به شما امکان گوش دادن به کتاب‌های صوتی را می‌دهد.
 

فیس های WatchOS 6
اکنون می‌توانید نتایج مربوط به صفحه‌ی اینترنتی را دانلود کرده و آهنگ را بدون استفاده از آیفون گوش دهید و در اپ پیام‌ها، استیکر های ایموجی و مموجی وجود دارند. برنامه‌ی Taptic Engine به شما امکان پیکربندی ساعت اپل را برای تنظیم ساعت روی مچ و حتی صدایی را برای زنگ ساعت، می‌دهد.

 نسخه‌ی فعلی watchOS 6، watchOS 6.2.8 می‌باشد که در 15 ژولای منتشر شد. watchOS 6.2.8، پشتیبانی Car Keys را برای باز کردن قفل خودروهای سازگار با ساعت اپل را به‌جای سوییچ فیزیکی، معرفی کرده است. 


 در پاییز امسال، مدل‌های جدیدتر ساعت هوشمند اپل، از watchOS 7 که نسخه‌ی جدید watchOS است را استفاده خواهند کرد. watchOS 7، ویژگی‌های جدید نظیر ردیابی و پایش خواب، به اشتراک‌گذاری فیس ساعت و تشخیص خودکار سیستم شستن دست، را دارد. 

منبع : https://hexstore.net/mag/83/introducing-apple-watch-series-5/#watchos_6