چرا به اپلی ها میگویند کوپرتینویی ها؟ کوپرتینو کجاست ؟

کوپرتینویی یعنی چی؟

حتما شما نیز این کلمه را در بسیاری از مقالات و یا اخبار شنیده اید "کوپرتینو" به راستی کجاست؟ چه ارتباطی با اپل این غول فن آوری آمریکا دارد در این مقاله به شما خواهیم گفت جه ارتباطی با هم دارند با ما همراه باشید.

اپل یک کمپانی چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت میکند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفرنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد.


این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصیکمک فراوانی نمود.

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک وآی‌فون را نام برد.

همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی آی او اس 14

 

حالا که کمی با تاریخچه اپل آشنا شدیم میرویم به سراغ محلی که اپل در آن به وجود آمده است یعنی کوپرتینو :


کوپرتینو (Cupertino) یک شهر در شهرستان سانتا کلارا، ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده، مستقیماً غرب سن خوزه در لبه‌ی غربیدره سانتا کلارا با بخش‌هایی که تا دامنه‌ی کوهستان‌های سانتا کروز توسعه یافته‌اند می‌باشد.

یک شهر مرفّه، کوپرتینو ۱۱همین شهر ثروتمند با جمعیتی بیش از 50،000 نفر در ایالات متحده با یک برآورد درآمد سرانه‌ی 51،965 دلار و یک متوسّط درآمد خانوار بیش از 160،000 دلار است، به عنوان مثال بسیاری از خانواده‌ها به دو یا یشتر منبع درآمد برای پاسخگویی به هزینه‌های بالای اموال و زندگی نیازمندند.

در سرشماری 2010 جمعیت 58.302 نفر بود.فوربز آن را به عنوان یکی از شهرستان‌های کوچک دارای بیشترین افراد تحصیل کرده رده بندی کرد.
این شاید بهترین شناخت از شهر زادگاه دفاتر مرکزی شرکت اپل باشد.

بهترین مکان برای زندگی مجله مانی، بهترین شهرستان‌های کوچک آمریکا، کوپرتینو را را به عنوان 27م در سال 2012 رتبه بندی کرد،دومین رده در کالیفرنیا.