نگاهی جامع بر بر iOS 14

در ژوئن 2020، اپل آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS خود، یعنی iOS 14 را معرفی کرد که قرار است در طی پاییز امسال منتشر شود. iOS 14، یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های iOS تاکنون می‌باشد که تغییراتی را در طراحی هوم اسکرین (صفحه‌ی اصلی)، ویژگی‌های اصلی جدید، آپدیت‌های برای برنامه‌های موجود، بهبود سیری و بسیاری از تنظیمات دیگر برای ساده و مؤثرتر کردن رابط iOS، اعمال کرده است.

اول و مهم‌تر از همه، iOS 14 طرح جدیدی از هوم اسکرین (صفحه‌ی اصلی) را ارائه کرده است که برای نخستین بار، دربرگیرنده‌ی پشتیبانی از ویجت ها، می‌باشد

ویجت ها را می‌توان از پنل تودی ویو (Today view) به سمت هوم اسکرین کشیده و آن‌ها را در اندازه‌های مختلف، پین کرد.

با ویژگی Smart Stack، آیفون می‌تواند از هوش روی دستگاه برای بالا آوردن ویجت مربوطه بر اساس زمان، مکان و فعالیت استفاده کند.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد watchOS 6 اپل 

هر صفحه‌ی هوم اسکرین، می‌تواند ویجت های سفارشی را برای کار، مسافرت، ورزش و غیره نمایش دهد. طراحی بخش Today، که در آن ویجت ها قرار دارند، نیز تغییر کرده است و یک گالری ویجت در آن جا وجود دارد که در آن، کاربران می‌توانند ویجت های جدید را از برنامه‌ها (اپ ها) انتخاب کرده و ویجت ها را سفارشی‌سازی کنند.

با کشیدن دست روی صفحه‌ی نمایشگر به‌منظور بستن صفحات برنامه روی آیفون، اپ لایبرری باز می‌شود. اپ لایبرری، رابطی است که همه‌ی اپ ها را روی آیفون نشان می‌دهد به‌طوری‌که می‌توانید همه‌ی آن‌ها را با یک نگاه، ببینید. برنامه‌ها در سیستم پوشه (فولدر) شما سازماندهی‌شده‌اند، ولی پوشه‌های ایجادشده توسط اپل نظیر ساجسشنز و اپل آرکید نیز وجود دارند که به‌طور هوشمند برنامه‌ها را بالا می‌آورند.

دانلودهای برنامه‌های جدید به هوم اسکرین افزوده شده و یا در اپ لایبرری (کتابخانه‌ی برنامه‌ها) برای خلوت‌تر شدن هوم اسکرین، نگه‌داشته می‌شوند. تمهیدات جدید برای صرفه‌جویی در فضا باعث شده است تا تماس‌های تلفنی ورودی و درخواست‌های سیری، دیگر بر روی کل صفحه اجرا نشوند.

تماس‌های تلفنی (و تماس‌های FaceTime/VoIP) در یک صفحه‌ی کوچک بر روی صفحه‌نمایش آیفون نمایش داده می‌شوند، ضمن این‌که سیری (Siri)، یک آیکون کوچک متحرک را در پایین صفحه‌ی نمایش نشان می‌دهد. باقابلیت تصویر در تصویر (Picture in Picture)، کاربران می‌توانند ضمن استفاده از سایر برنامه‌ها به‌صورت هم‌زمان، ویدئو ببینند یا با فیس تایم صحبت کنند. فیس تایم یا بازی ویدئویی در یک پنجره‌ی کوچک استفاده می‌شود که اندازه‌ی این پنجره‌ها قابل تنظیم بوده و می‌توان آن‌ها را به هر گوشه از صفحه‌نمایش آیفون، جابه‌جا کرد.

 

سیری، در iOS 14 هوشمندتر است و می‌تواند به طیف وسیعی از سؤالات با استفاده از اطلاعات استخراج شده از اینترنت پاسخ دهد و درعین‌حال، سیری (Siri) قادر به ارسال پیام‌های صوتی است. قابلیت تبدیل گفتار به متن کیبورد روی دستگاه وجود دارد که یک‌لایه‌ی دیگر از حریم خصوصی را برای پیام‌های گفتاری افزوده است. اپل، App Clips(اپ کلیپس) را به iOS 14 افزوده و به کاربران امکان می‌دهد تا از مزایای ویژگی‌های برخی از اپ ها (برنامه‌ها) بدون نیاز به دانلود کامل برنامه، بهره ببرند.

اپ کلیپس، به شما امکان انجام برخی کار ها نظیر اجاره‌ی اسکوتر، خرید قهوه، رزرو رستوران یا پر کردن پارکومتر را تنها با اسکن کردن یک کد، بدون نیاز به دانلود کامل اپ (برنامه) می‌دهد.

منبع : https://hexstore.net/mag/261/ios-14-overview/

 

سایر لینک ها :

http://fwme.eu/

https://bit.ly/